یزدفردا "رجانیوز نوشت ميرحسين موسوي در تاريخ سوم تيرماه 1365 در يک گفتار تلويزيوني از انتقادات به عمل آمده نسبت به عملکرد دولت خود انتقاد کرد و گفت: با دادن اطلاعات غلط و يا تبديل انتقاد به انتقام فرصت کار براي دولت از بين مي رود و ما اين را خلاف انقلاب اسلامي مي دانيم.

ميرحسين موسوي افزود:در رابطه با انتقاد هم بنده اعتقاد دارم که وقتي به يک دولتي مي گويند برو کار و تلاش کن و با مسائل برخورد کن، انتقاد را نبايد کسي تبديل به انتقام کند، هر دولتي مي خواهد باشد، خواه اين دولت خواه يک دولت ديگر.

وي تاکيد کرد: دولت در اين شرايط احتياج به کمک دارد، احتياج به پشتيباني دارد نه اينکه ما مسائل را طوري مطرح کنيم که دولت برنامه ريزي کند، سپس با يک حرکت زير پاي دولت در اين زمينه خالي شود.

موسوي افزود: دولت تصميم در مورد فلان تصميم اقتصادي را گرفته اما ما مشاهده مي کنيم که با دادن اطلاعات غلط و يا تبديل انتقاد به انتقام، عملا فرصت کار براي دولت را از بين مي برند. اين نوع اطلاعات در موقعيتي که دولت مشغول حل صدها مسئله در سطح کشور است مي تواند جوي را ايجاد بکند که در ميان مردم رعب و وحشت بوجود آورد. خسارت اين مساله تنها به دولت برنخواهد گشت و دود اين مسئله به چشم نظام و مردم خواهد رفت.

ميرحسين موسوي سپس به تهديد منتقدان دولت خود پرداخت و اظهار داشت: اين نوع دهان‌ها و قلم‌ها قبل از آنکه در مقابل دولت قرار بگيرند در مقابل مردم قرار مي گيرند و ما اين هشدار را به آنها مي دهيم که مراقب خود باشند و در مقابل قرار نگيرند، از مردم حمايت کنند و به دولت ايراد نگيرند.

موسوي افزود: کلاً براي دولت حالت ايده آل آن است که در جوي آرام بتواند با مهمترين مسائل جامعه برخورد کنيم ولي متأسفانه ما کشيده مي شويم به اينکه دائم اين اطلاعات غلط را جبران کنيم که گاهي هم جبران ناپذير است.

ميرحسين موسوي اظهار داشت: وند کار در شرايط انقلاب اين است که ما اطلاعات را حساب شده و به صورت منظم و کاملا برنامه ريزي شده و هماهنگ با دستگاههاي اجرايي مطرح کنيم نه اينکه يک ارگان غيردولتي که به نوعي خودش را به دولت مي بندد بيايد مطرح کند و اطلاعات را با مقداري پيشداوري هاي خود و عدم بينش خودش غليظ تر کند و اطلاعاتي در اختيار جامعه بگذارد که دولت به خاطر تبعات آن بايد ماهها بدود تا مشکلات ناشي از آن را حل کند.

موسوي ادامه داد: وض اينکه در اين شرايط ما تبليغات هماهنگي براي کمک به دولت داشته باشيم متاسفانه مي بينيم که چنين اطلاعات غلطي داده مي شود که خود اين در کارخانه ها،جو جامعه، ازار، دانشگاه و در کل سيستم اجرايي اثرات نامطلوبي مي گذارد و اين نوع حرکتها در عين حال ضربه زدن به انقلاب است.

ميرحسين موسوي افزود: به عنوان نمونه مقاله مفصلي در يکي از جرايد(1) داشتيم در مورد کشاورزي کشور . اطلاعات داده شده در اين مقاله منفي بود و عملا تمام نکات منفي که ممکن است در مورد کشاورزي کشور وجود داشته باشد گردآوري شده بود و به نکات خوب و فعاليتهايي که نظام ما که دولت هم جزيي از آن است و در اين مورد انجام داده اشاره نشده بود.

موسوي ادامه داد:متاسفانه اين مقاله در جهت نوميدي و در جهت دادن اطلاعات غلط درج شده است و ضمن اينکه به دولت لطمه مي زند، اين مسئله به نظام ما لطمه مي زند و ما اين را خلاف انقلاب اسلامي و خلاف اصول اعتقادي خودمان مي دانيم.



(1) اشاره آقاي ميرحسين موسوي به مقاله 3 قسمتي روزنامه رسالت طي روزهاي 9 لغايت 11 فروردين 1365 است که با عنوان "نگرشي بر کشاورزي بعد از انقلاب"، به نقد و بررسي گزارش عملکرد وزارت کشاورزي در دولت ميرحسين موسوي اختصاص يافته بود. در مقدمه مقاله روزنامه رسالت آمده است: "اخيرا بنا به درخواست کميسيون برنامه و بودجه مجلس شوراي اسلامي در موقع بررسي اعتبارات بخش کشاورزي، وزارت کشاورزي خلاصه اقدامات و تحولات بخش کشاورزي بعد از پيروزي انقلاب اسلامي را تهيه و تحت عنوان "نگرشي بر کشاورزي بعد از انقلاب" و با نام نشريه شماره 74 اداره کل برنامه و بودجه تهيه و به کميسيون برنامه و بودجه ارائه نمود.نظر به حساسيت بخش کشاورزي لازم ديديم که با نگاهي به اين نشريه، مردم و مسئولين را در جريان تغيير و تحولات اين بخش مهم قرار دهيم و از باب "فذکر ان الذکري تنفع للمومنين" نگاهي به اين نشريه مي اندازيم به اميد اينکه مسئولين با اتخاذ سياستهاي مناسب و ملت شريف با سعي و کوشش خود، جبهه مبارزه با استکبار جهاني را تقويت نموده و کشور را به سوي خودکفايي ممکن در محصولات کشاورزي سوق دهند."



بررسي ها نشان مي‌دهد در تمامي مدت نخست وزيري 8 ساله آقاي ميرحسين موسوي تنها يک روزنامه(رسالت) -آنهم از ديماه 64 به بعد- از عملکرد برخي زيرمجموعه هاي دولت وي انتقاد مي کرده است.

یزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا